Pages

Followers

16 December 2011

SWiMMiNg...

Buat pertama kalinya Along belajar berenang..

Berenang?

hehehe...

manalah pandai lagi si kecik tu berenang..

inilah cara terapi untuk melembutkan otot2nya

Seronok sangat si Along tu bermain air..al-maklumlah first time dok berendam di dalam air.

Kolam ni bukan kat umah aku tau..

Kolam ni kat umah abang aku kat Penang..

Masa kami jalan-jalan di Penang tu yang ambil kesempatan ni.

besar gak kan kolam ni???

kalau la ada kolam ni kat umah aku kan best...hari2 leh wat hydrotherapy kat Along..he3..

~ Bersama sepupu2 Along yg turut memberikan sokongan ~
~ Thanks a lot to my friend : Isham Adam yang bagi pinjam neckfloat ni ~

~ Amboi...ibu & ayah lagi exited mandi kolam ek..~

~ berehat sebentar..udah penat..huhu ~

~ Eeeee....tak malunya..nampak bebird dia..sila abaikan yer..he3 ~
Semasa aku menyertai 1st Gathering Supermum's & Superdad's Angle tempoh hari..

Aku dapat info kalau nak buat sesi hydrotherapy tak perlu gunakan neckfloat..

nak terangkan cara-caranya dalam ni tak pandaila pulak..huhu..
tapi aku cuba gak terangkan ikut kefahaman aku ek...

~ cuba terapungkan anak di atas air..supaya anak dapat mengimbangkan badannya dengan sendiri ~
~ Buat bubling (buih2 air) kat mulut supaya anak boleh ikut cara kita buat tu ~
yang penting sekali air mestilah suam bersuhu 35'C..

kalau anak menangis semasa sesi terapi dilakukan...jangan teruskan...
bawa anak berehat sebentar untuk menenangkannya...

Semoga terapi ini dapat membantu Along menjadi lebih baik daripada sebelumnya..





2 comments:

  1. sharing is caring kan..semuanya utk our angle..semoga mereka sihat seperti anak2 normal yg lain..amin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...