Pages

Followers

14 September 2011

UHuk...UHuK...

   Ha...ambik ko ida...saper suruh masuk kumpulan koir treasury? kan dah dapat penyakit...baru jer semalam training koir dengan geng2 koir treasury, ari ni aku dah mula uhukkkk...uhukkk...apa lagi kalu bukan batuk..dah abis suara dikeluarkan..perit sungguh tekak ni tak terkata tambahan lak tak leh minum air disebabkan ari ni aku berpuasa ganti. Sabar yer wahai anak tekak ku..nanti buka puasa aku minum air masak banyak2 yer untuk melegakan ko..sempena Hari Inovasi, pihak yang terlibat telah menganjurkan pertandingan koir antara agensi2 di bawah kementerian kewangan. So, apa lagi..dah compom2 la aku kena nyanyi nanti dengan geng2 koir. Cikgu Delly yang akan melatih kami sepanjang sesi latihan. Cikgu Delly ni glamour tau..selalu kuar tv gak..dia pernah ajar budak2 dalam rancangan Idola Kecil..tak sangka lak aku dapat belajar dengan cikgu Delly tu..suara dia memang mantooopppp la...bertuah dapat belajar dengan dia..

   Mesti korang nak tau kan aku ni kategori suara mana kan? akekeke...dah tentula aku ni tergolong dalam suara ALTO..ala...bak kata orang suara aku ni macam ajinamoto jer..fuyoooooo...penyedap tu...tapi tak la sesedap suara SOPRANO tu haaaaaa....suara orang soprano tu la suara penting, memang dorangla penyayi sebenar kalu korang nak tahu...kalu aku menyanyi nadanya macam sedihhhhhh jer bunyinyer....tapi aku tetap bersyukur kerana Allah masih lagi meminjamkan suara sedap ini utk aku..tapi bila orang soprano menyanyi pulak...mak aiiiiii...nyaringnya....mcm buluh perindu...nafas mmg kena simpan byk2 la....hehehe...

   Pertandingan koir tu akan di adakan pada 29 September nanti..uhaii...tinggal tak baper hari jer lagi kannn...harap2 tekak aku ok la nanti time pertandingan tu..jangan jadi penyumbang suara sudah la...tapi apa2 pun Good Luck la untuk pasukan Koir Treasury..chayookkkk...chayokkk...agogooooo...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...