Pages

Followers

24 August 2011

RaGaMnYa BuAt Ku BiNGuNG..

    Sejak kebelakangan ni, perangai Along lain sedikit daripada biasa. Mungkin umurnya telah mencecah 10bulan dan mendapat perangai baru. Selalunya setiap malam bila terjaga daripada tidur dan minum susu, senang jer nak dipujuk supaya tidur semula. Tapi berlainan pula dengan sekarang, amukannya makin menjadi-jadi. Matanya pejam tapi mulutnya bising merengek-rengek. Bingung aku dibuatnya kerana telah puas memujuk bermacam-macam cara. Sudah didukung..dikendong2..diberikan susu..diberikan en.putingnya..tapi tetap sama menangis malah makin lagi kuat dia menangis dan kejangkan kaki tanda marahkan sesuatu..Sambil menangis badannya berpeluh-peluh, mungkin panas agaknya dan aku terus bukakan bajunya supaya Along lebih selesa. Kadang-kadang lebih 1jam memujuk si Along untuk tidur semula.

   Aku bingung melihatkan keadaan Along sedemikian. Adakah anak ibu sakit? manakan boleh si kecil berkata-kata jika dia sakit. Hanya tahu menagis sahaja. Tapi dimanakah pula sakitnya? ada kalanya aku terfikir sakit di kepala kah? seperti di entry yang sebelum ini ada aku menceritakan tentang kisah kelahiran Along, lemas semasa dalam proses kelahiran, kepalanya di bahagian belakang bengkak kerana kesan daripada vacum. Bukan bengkak biasa malahan bengkak besar sehinggakan kedua-dua belah telinganya berada sedikit ke hadapan. Subhanallah..sungguh sedih waktu itu melihatkan anak kecil menangung kesakitan. Adakah ragamnya yang selalu menangis kejangkan badan berpunca daripada sakit dikepalanya? kadang-kadang aku bingung memikirkannya. Ibu mana yang sanggup melihat anak kesayangannya menanggung kesakitan? Along telah membuat MRI Scan untuk otaknya. Keputusannya akan dapat kami ketahui pada temujanji dengan Peads bulan 10 nanti. Diharapkan semoga keputusan itu baik-baik hendaknya.

1 comment:

  1. bnyk2 b'sabar ye kak ida...bdk2 mmg mcm tu ragamnye...mcm nopal dulu stiap 1 jam merengek,br nk lelap mate b'bunyik lg...alih2 kiteorg tdo kt ruang tamu sampai skrg,alhamdulillah...dh ok n bgn nk susu je...

    insyaallah,mudah-mudahan kptsn MRI Scan tu nnt baik2 saja...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...