Pages

Followers

15 July 2011

BaTuK YaNg MeMeRiTKaN

    Tepat jam 12tengah malam tadi, Along terjaga dari tidurnya dan merengek-rengek meminta susu. Agaknya haus anak ibu ni sedari aku sejak pukul 7mlm Along tidak minum susu. Terus aku bergegas ke dapur untuk membuat susu untuk anak kesayangan ku ini. Apabila diberikan susu pada Along, sedikit sahaja dia meminumnya dan selebihnya menolak tanda tidak mahu meminumnya lagi dan mulalah dia merengek-rengek dan batuk berkali-kali. Ya Allah, agak perit aku mendengarnya dan apalah sangat daya si anak kecil ini menanggung kesakitan itu. Andai sakit itu dapat diberikan kepada ibu, ibu rela menanggung segala kesakitan mu duhai anak.

   Sedari jam 1pagi, Along masih lagi menangis dan merengek. Batuknya tidak berhenti lagi dan kepalanya agak panas. Aku terus menampalkan cool fever di atas dahinya dengan harapan suhu badannya turun. Ya Allah berat sungguh ujian yang kau berikan kepada anak kecil ku ini. Tanpa disedari air mataku membasahi pipi melihatkan keadaan Along begitu rupa. Puas aku memujuknya untuk tidur. Diberikan puting yang telah dicicahkan madu juga dia tidak mahu menerimanya. Aku dan abang bergili-gilir mendukung Along sambil dia menangis dan merengek mungkin ingin memberitahu bahawa dia tengah sakit kerongkong akibat batuk yang teruk itu. Agak hilang keruan kami berdua dibuatnya. Tanpa berfikir panjang aku dan abang terus memberikan ubat batuk kepada Along. Puas juga aku dan abang memujuk Along supaya tidur dan melihatkan jam di dinding sudah menunjukkan pukul 2pagi Along sudah terlelap bersama puting di mulutnya.Di dalam hati sentiasa berdoa semoga Allah memberikan kesihatan yang baik kepada anak kesayanganku ini.

1 comment:

  1. kesian along..sesungguhnya kak ida...klu sakit boleh transfer kat kite kan..klu ecah pun same lebih rela kiter sakit dr anak sakit...klu anak sakit hati sungguh x tenang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...