Pages

Followers

21 July 2011

ALoNg & MRI ScAn

MRI Scan bertujuan untuk melihat keadaan kepala dan otak yang sebenarnya samada
mengalami kerosakan ataupun tidak.
19.07.2011 ~ Along dimasukkan ke ward 2C Hospital Putrajaya, katil nombor 8.


~ amboi..Along tengah sembang apa tu dgn ayah? ~





~ mood Along yang sangat baik. comel nyer anak ibu ni. ~
Pada pukul 12tgh malam Nurse memasukkan drip di tangan Along. Mengamuk sakan la Along masa kena cucuk tu sebab kacau waktu tidurnya yang tengah nyenyak. Setelah dipujuk2 akhirnya tidur juga anak kecil ni.
~ tengok la tu..tangan Along..cian anak ibu..tahan sikit yer nak ~

~ sampai bengkak2 mata menangis tahan sakit, cian anak ibu..~
Along perlu berpuasa dari pukul 2pagi sehingga lah selesai menjalani ujian MRI Scan di Hospital Serdang. Nurse memasukkan sebotol air ubat untuk Along menahan lapar semasa berpuasa. Tepat jer jam 5.30pagi mulalah Along terjaga dan menangis-nangis meminta susu. Ya Allah sungguh luluh hati ini melihatkan anak kecil kena berpuasa. Sedangkan kita orang dewasa berpuasa faham-faham sajalah kan macam mana, inikan pula si kecil..erm..kesian sangat melihatkan keadaan Along ketika itu. Air mata ini bergenang melihatkan keadaan Along ketika itu. Di dalam hati sentiasa berdoa moga anak ini sabar dan tabah untuk berpuasa sehinggalah selesai semuanya. Nasib baik la ada si ayah yang sanggup melayani karenah si anak. Ayahnya seorang yang penyabar. Aku sangat bersyukur kerana mempunyai suami yang sangat baik hati dan prihatin terhadap keluarganya. Terima kasih abang kerana banyak bersabar melayan dengan karenah Along & ibu.
~ Tangisan si kecil yang merobek hati ~
Puas aku dan abang memujuk Along untuk tidak menangis dan merengek meminta susu. Dari pukul 5.30pagi hinggalah pukul 8.30pagi kami menunggu untuk bergerak ke Hospital Serdang untuk membuat MRI Scan disana kerana ketiadaan perkhidmatan tersebut di Hospital Putrajaya. Korang tau tak kami ke Hospital Serdang dengan apa? Kami ke sana menaiki ambulans..wah sungguh aku teruja tak pernah-pernah hayat naik ambulans..hehe..jakun sekejap.

~ Along yang tengah tidak sedarkan diri selepas diberikan ubat tidur ~
 Sebelum menjalani MRI Scan, Along diberikan ubat untuk tidur supaya dia tidak bergerak-gerak semasa ujian tersebut dijalankan. Nurse telah bersiap sedia dengan ubat tidur yang paling kuat dan gas oksigen jika Along tersedar ketika ujian tersebut dijalankan. Alhamdulillah dengan berkat doaku, Along selamat menjalani ujian tersebut tanpa memerlukan ubat tidur yang kuat itu. Lama juga Along tidak sedarkan diri sehingga kami balik ke Hospital Putrajaya semula. Doktor memberitahu keputusan MRI Scan Along akan dapat diketahui pada temujanji Along dengan bahagian peads nanti pada 6.10.2011. Aku berharap semoga keputusannya dapat menggembirakan hati kami semua nanti. Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...